Zoli Ázsiában

Zoli Ázsiában

Krabi: hajóút PhiPhi-ről, szállás, vízum, Wat Kaew templom, éjszakai piac-street food :)

2018. december 01. - Zolek81

Bevallom őszintén hogy a Krabi hajóutat (kb. 1,5 óra) egy-az-egyben átaludtam :) elég sokan voltak úgyhogy lementem az alsó szintre ahol egy egész sor az enyém lehetett.... arra ébredtem hogy kikötöttünk.

A kisváros (kb. 30.000 ember él itt) az azonos nevű tartomány székhelye, és az ugyancsak Krabi nevezetű folyó partján fekszik. Krabit magas mészkősziklák veszik körül ami hihetetlen látványossá teszik a tájképet és a leghíresebb Kanab Namot egyből kiszúrjuk ahogy beértünk a belvárosba, olyan mintha a két "hegy" a vízben állna. 

cover_7.jpg

A reptereken és kikötőkben már rutinból elkerülöm a taxis "pultot" és kisétálok a parkolóba olcsóbb fuvart szerezni, most is 5 percen belül találtam egy "maszek" srácot aki 200 BAHT-ot mondott a hostelig (kb. 1.700 forint) és még azt is felajánlotta hogy ha nem sietek keresünk még útitársakat és akkor nekem is olcsóbb, pár percen belül jött egy kínai pár akiknek tetszett az ötlet így fejenként 80 BAHT-ot (700 forint) fizettünk ami nagyon korrekt. 

Harry Potter rajongóknak ideális a hely ahol laktam: a Hogwarts Hostel :D tipp-topp kis hely, minden újszerű és reggelit is adtak a 250 BAHT/éjszakás árért (2.200 forint):

Végül úgy alakult hogy nem megyek Malajziába (helyette Vietnam lesz az út végén) így viszont kifutottam az ingyenes 30 napos turista vízumból, lehetett volna trükközni hogy 1 napra elhagyom az országot és visszajövök de úgy döntöttem hogy inkább bemegyek a Krabi Bevándorlási Hivatalba és kifizetem a 2000 BAHT-os (17.000 forint) díjat. Hallottam sztorikat arról hogy több nap is lehet, és hogy csak "megfelelő" ruházatban fogadnak (zárt cipő, hosszúnadrág) de szerencsére egyik sem volt igaz, kb. 10 perc alatt végeztem: egy udvarias (angolul kiválóan beszélő) hivatalnok kért 1-1 másolatot az útlevelemből és az érkezéskor kapott "bevándorlási kártyából", csinált egy fényképet-fizettem és ennyi volt.

Így hogy sikerült gyorsan végezni a hivatalban kicsit sétálgattam a városban és lementem a folyópartra, olyan nyugodt/álmos az egész hely... viszonylag kevés a turista (főleg angolokkal és németekkel találkoztam) és a helyiek se kapkodnak semmivel :) nekem nagyon bejött pláne hogy szinte minden jóval olcsóbb mint Pattayán vagy Phuketen.

Néha tök véletlenül találok meg helyeket, a Google Maps feldobta pár utcára a szállásomtól egy kis domb tetején (az ajánlott látványosságoknál) a Wat Kaew templomot, nagyon látványos és az eddigieknél talán visszafogottabb (nincs túldíszítve) - egy hosszú lépcsőn lehet felsétálni hozzá amit két oldalt nāga szobrok díszítenek:

wat1.jpg

A szállásom erkélye az éjszakai piacra nézett úgyhogy oda mentem vacsorázni, durva hogy milyen komplett konyhákat építenek rá a helyiek egy kis robogóra-ez az igazi "street food":

streetfood.jpg

Bent a piacon elképesztően jókat tudunk enni 60-100 BAHT körül (6-900 forint) mondjuk az előre sütött rántott dolgokat (amik talán már órák óta kint lehetnek) hanyagoltam de a különböző csirkés egytálételek, curryk nagyon finomak voltak és gyümölcsökből is nagy a választék (megvehetjük őket megmosva, meghámozva kis tálcákon vagy poharakban) és az édességek... eléggé rákattantam a banános thai palacsintára :)

A bejegyzés trackback címe:

https://zoliazsiaban.blog.hu/api/trackback/id/tr9214400198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása