Zoli Ázsiában

Zoli Ázsiában

Phi Phi-szigetek: hajóút Phuketről, strandok, kajakbérlés: Monkey Beach/Nui Beach

2018. november 27. - Zolek81

cover_4.jpg

Mindent összevetve jól éreztem magam Phuketen de ideje volt tovább indulni, irány a legmenőbb-legfelkapottabb sziget(ek): Phi Phi Don és Le

A hajójegyet szokás szerint intézhetjük a szállással is de én most kisétáltam a kikötőbe és találtam kicsit olcsóbban, illetve tudtam "nyílt" jegyet venni a Phuket-Phiphi-Krabi útvonalra 1000 BAHT-ért (kb. 8.500 forint) ezt bármikor felhasználhatom, nem vagyok időhöz kötve. Egyébként egy "óriás" hajó jár és mindenki arra árul jegyet úgyhogy tényleg mindegy hol veszi az ember....

A minibusz reggel időben felvett és kivitt a kikötőbe, itt mindenki kapott egy matricát a pólójára (ezzel azonosítják az utasokat és így biztos hogy jó hajóra szállunk), meglátva a tömeget már sejtettem mi lesz a szigeten.... ami jó ezekben a hajókban hogy a tetejére is felmehetünk (vannak padok és székek) úgyhogy lehet napozni :)

hajo_1.jpg

A hajóút nagy élmény volt, főleg ahogy közeledtünk a szigetekhez és egy fél percre lelassítottak Phi Phi Le mellett úgyhogy láttuk a Di Caprio filmből ismert Maya Bay-t:

Kb. két órás hajózás után megérkeztünk a fő sziget (Phi Phi Don) kikötőjébe, rengeteg a hajó és az ember de a környezet csodálatos:

Maga a település fél óra alatt körbesétálható és a kis utcákban sajnos minden megvan amit Pattayán és Phuketen se szerettem: éttermek, tetoválószalonok, ugyanazokat az utakat kínáló irodák és tolakodó árusok-taxisok (annyi a különbség hogy itt a taxi alatt a bérelhető hajókat kell érteni), viszont vásárlásra tökéletes a hely mert tényleg mindent lehet kapni és általában a kínai piacinál egy fokkal jobb minőségben:

Gyorsan ledobtam a táskámat a szállásra és már mentem is le a strandra, a kikötő mellett ott van a Ton Sai Beach:

A kis földnyelv túloldalán pedig a másik öbölben a Loh Dalum Beach, én itt pakoltam le. Ennek az öbölnek az a különlegessége hogy akár 100 métert is besétálhatunk a vízbe mert annyira lassan mélyül hogy sokáig csak 80-100 cm a mélység; apálykor pedig egy széles sávban eltűnik a víz - ilyenkor a helyi srácok leraknak kiskapukat és fociznak a homokban.

cover_5.jpg

Választhatjuk hogy kishajót bérelünk és azzal visznek a sziget körül de engem jobban érdekelt a kajakozás, 150 BAHT/óráért (kb. 1300 forint) kaptam egyet ajándék sznorkel cuccal :) és így is el lehet érni 2-3 egészen király helyet: 

map_1.jpg

Kb. 15 perc evezés után már kint is vagyunk a nyílt vízen, nem nehéz haladni de a sok motorcsónak miatt eléggé hullámzik a víz - mondjuk szerintem ez csak fokozza az élményt. Az első célpontom a Monkey Beach volt amit 25 perc alatt el is értem, a nevéből már sejteni lehetett mire számíthatunk :)

z.jpg

A part gyönyörű és egészen kiváló sznorkelező hely de a cuccainkra érdemes figyelnünk mert nem sokkal azután hogy kikötöttem jöttek a kis tolvajok és próbáltak mindent megszerezni a hajókból, és tudnak inni az ásványvizes flakonból:

Egy kis ejtőzés után tovább indultam a Nui öbölhöz, ezt már húzósabb volt elérni mert erős volt a sodrás de fél óra alatt megcsinálható és olyan sziklák mellett/között evezünk hogy leesik az ember álla:

A strand egy keskeny kis partszakaszon terül el de igazán gyönyörű és itt is olyan kék a víz amilyet még sehol se láttam:

cover_6.jpg

Hullafáradtan értem vissza hogy leadjam a kajakot, az apály miatt gyakorlatilag csak behúztam az öbölbe és leraktam, a srác mondta hogy majd összeszedik :)

A bejegyzés trackback címe:

https://zoliazsiaban.blog.hu/api/trackback/id/tr10014395886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Embergyermek 2018.11.27. 15:14:31

Igaz hogy lezárták a Maya Bay-t?

Zolek81 2018.11.27. 20:32:39

@Embergyermek: Sajnos igen, a következő bejegyzésben szó lesz erről... és más negatív tapasztalatokat is leírok.
süti beállítások módosítása