Zoli Ázsiában

Zoli Ázsiában

Repülés Bangkokba, buszozás Pattayába, szállás, strandolás

2018. november 01. - Zolek81

A januári, Indonéz utam óta tervezgettem egy ázsiai túrát ami szerencsére még idén összejött - Szerda reggel indult a gépem Bangkokba. A repülőjegy vásárlással elég sokat variáltam, végül a Qatar Airways lett a befutó 500 EUR áron Dohai átszállással (képben volt még az Etihad, az AirChina és nagyon olcsón el lehet csípni az Ukrán légitársaság járatát).

Már van viszonyítási alapom és a turista osztályon továbbra is az Emirates a nyerő nálam de a Qatar egy szinten van kb. a Turkish Arlinesal, normális kiszolgálás és rendes étel- italválaszték. 

Az út szerencsére gyorsan és teljesen eseménymentesen telt, a bangkoki gépen egy magyar gépészmérnök srác ült mellettem aki szintén egyedül jött Ázsiába - elég jól elbeszélgettünk és a landolás után még bandáztunk kicsit a reptéren aztán ő ment a vonatához én pedig megkerestem a buszomat. Rögtön a reptéren vettem egy SIM kártyát korlátlan internettel, érdekes hogy itt nem adatforgalomra hanem időtartamra adják: a 15 napos 400 (3,500 forint) BAHT, a 30 napos 800 (7,000 forint) elég gyors és nagyon kell a Google Maps :D

welcome.jpg

Már otthon eldöntöttem hogy bangkoki városnézést az út végére hagyom, így a reptérről egyből Pattayába indultam. A buszjáratot az Ázsiában már megszokott káosz jellemezte, elvileg 5.00-tól óránként mennek erre 5.30-kor az orrom előtt ment el - ezek után az -elvileg- 6.00 járat szinte jelentéktelen/20 perces késéssel startolt el :)

A jegy egy irányba 120 BAHT (kb. egy ezres), az út kb. 1,5 óra volt autópályán. Két megállóval előbb leszálltam a buszról hogy kicsit bejárjam a várost ami nem volt egy nagy ötlet, a tengerparti sétálóutcát (és környékét) leszámítva nem egy biciklis/gyalogosbarát hely - sokszor járda se volt úgyhogy az autók motorok mellett/között gyalogoltam - kalandos volt :D

Az első szállásom a Travel Light Hostelben van, újépítésű és elég modern: reggeli nélkül 2.000 forintnyi BAHT egy éjszaka, reggelivel 3.000 körül jön ki. 

Kipakolás után egyből mentem le a vízhez (laza 34-35 fok van) sok helyen lehet olvasni hogy elégedetlenek strandokkal Pattayán (koszos, zsúfolt, zajos) -lehet hogy az előszezon miatt- de én ezzel szerencsére nem találkoztam, igaz hogy nem valami izgalmas a part (klasszikus hotelturizmusra kitalált strandok) de szép tiszta (és langyos) a víz, aranyszínű a homok:  a legjobb szerintem a Jomtien Beach ahol pálmafák dobják fel a hangulatot,

borito.jpg

Így első nap nem álltam neki végigenni az utcai árusokat úgyhogy egy kis vendéglőben kajáltam, Indonéziában is imádtam a (Chicken) Satayt ami nyárson csirkemell mogyoróöntettel, eléggé király :) üdítővel, jattal együtt volt kb. 1,400 forint...

vacsi.jpg

Ami mondjuk vicces hogy ugyanezt készítik a kismotorok hátuljára szerelt "mini kifőzdékben" kb. fél-harmad áron, úgyhogy a bevállalósak és az erős gyomrúak ehetik ott is (lehet hogy még jobbat is kapnak)...

És a végére még egy cukiság-bomba, a kis szőrpamacsok ott hűsöltek a strandon az árnyékban :)

cukisagbomba.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zoliazsiaban.blog.hu/api/trackback/id/tr8514337525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maya Sárga 2018.11.15. 18:47:32

Szia Zoli!
Ma volt igazán időm, át tekinteni a blogodat. Egyszerűen fantasztikus... Mint ha filmekbe,vagy mesékbe járnék. Nem csodálom,ha vissza vágysz ide. Szupi,szupi, szuper....

Zolek81 2018.11.16. 16:49:29

Tündér vagy, köszönöm :) és most jönnek a strandolós-szigetelős képek!!!
süti beállítások módosítása