Zoli Ázsiában

Phuket sziget túra 2: Phang Nga Bay, Panak&Hong Island, James Bond "szikla", naplemente a tengeren

2018. november 25. - Zolek81

A Phuketről induló egynapos hajókirándulások fő "attrakciója" a "James Bond Island" ami valójában egy szikla Ping Kan szigeténél. Szinte mindegyik iroda ugyanazt kínálja: szállodai transzfer, utazás "fast boot"-tal, reggeli-ebéd, több sziget meglátogatása, kajakozás, James Bond és barlangtúra. Az árak 1.500 és 2.000 BAHT között alakulnak (13-17.000 forint).

Ami miatt ezt a céget választottam hogy lehetett kártyával fizetni és ígértek egy naplemente nézést a tengeren záróprogramként :)

Reggel a sofőr percre pontosan a megbeszélt 8.30 időpontban várt a szálloda előtt a minibusszal, én voltam az első a sorban úgyhogy szépen végigjártunk még 6-8 címet Phuketen mire mindenkit megtaláltunk - nem zavart mert így még többet láttam a környékből. A túra Phuket észak-keleti részén, az Ao Po kikötőből indult és itt volt a cég irodája is, egy terülj-terülj asztalkával vártak minket: sütik, snackek, tea-kávé és gyümölcslé.

Két csoportra osztottak minket, a vezetőnk Patrick egy hihetetlenül jó fej fiatal srác volt kiváló angollal, tartott egy rövid eligazítást és indultunk is a hajóhoz:

Szerencsére betartották amit ígértek: egy kisméretű hajó és maximum 20 ember minden csoportban, így könnyebb volt beszélgetni-haverkodni és nem volt tumultus minden látványosságnál (na jó, kicsit) / a csapat teljesen nemzetközi volt, sokan jöttek Európából de volt egy-egy pár Amerikából & Ausztráliából és egy lány Dél-Afrikából.

Próbáltam a hajóból fotózni de nem volt könnyű mert mentünk mint az állat :) a táj elképesztő, mindenfelé kisebb/nagyobb sziklák és szigetek:

Az első program egy fél órás úszás, strandolás volt egy kis öbölben - oldalt a sziklák kiváló ugrópontok :)

A következő program kajakozás volt a Hong szigetnél, itt már látszott a "nagyipari" jelleg mert több kirándulóhajóval találkoztunk tömve emberekkel de szerencsére ez nem volt igazán zavaró; a kajakokat itt a helyiek irányítják így a turisták csak beülnek és viszi őket körbe, én jobban szeretem ha evezhetek de a dolog jó oldala hogy így lehet fotózni:

A kajakozás után indultunk ebédelni amit a muszlim vallású Panyi lebegő faluba szerveztek, ez egy a 18. században alapított kis település 360 család otthona (kb. 1600 ember) és lenyűgöző fekvése ellenére európai szemmel egy koszos, zsúfolt, zajos helynek tűnt - egyébként amolyan "turistaetető" szerepe van mert amióta ennyire felfutott a thaiföldi turizmus minden iroda ide hozza a csoportjait, az étel elfogadható volt de semmi extra: rántott csirke és hal, rák, 2-3 féle zöldséges egytálétel rizzsel és tésztával svédasztalosan tálalva.

Ebéd után indultunk a "fő" attrakcióhoz, jött az 1974-es Bond filmből (Az aranypisztolyos férfi - itt már Roger Moore főszereplésével) ismerős James Bond sziklához. Már ahogy közeledtünk nagyon látványos volt a környezet:

És aztán jöhetett a fotózkodás és a szelfizés, állesős a látvány viszont maga sziget picike - pár perc alatt körbesétálható pár árussal és egy büfével. Szerencsénk volt mert rajtunk kívül csak egy hajó kötött épp ki, átlagosan minden csoport fél órát tölt itt.

Volt még egy érdekes program a leírásban, a "gyémánt" barlang meglátogatása ami ugyan nem volt hosszú de nagyon tetszett - kikötöttünk egy kis öbölben, mindenkinek kiosztották a védősisakot és mondták hogy vigyük a telefonjainkat ugyanis azokkal fogunk világítani :) nyomatékosan megkértek minket hogy semmihez ne nyúljunk majd kb. 10 perc alatt végigsétáltunk a barlangon:

A napot pedig egy strandolással (és sörözéssel) zártuk a Naka szigeten, majd teljesen ledöbbentem amikor Patrick mondta hogy a naplementét nem a vízről hanem egy lakatlan szigetről (és a mellette lévő kb. 100 méteres homokzátonyról) nézzük majd, elképesztő volt:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.