Zoli Ázsiában

Zoli Ázsiában

Utazás Pai-ból Phuketre (Nok Air), szállás, motorbérlés, Kata Beach :)

2018. november 17. - Zolek81

Pai beszippantja az embert, sokan hetekre ott ragadnak de nekem még annyi tervem volt hogy nézegettem a repjegy árakat Chiang Mai-ból Phuketre, az AirAsia indít közvetlen járatot (viszonylag drágán) de sok fapados van bangkoki átszállással, végül a 2004-ben alapított "sárga-madárcsőrös" Nok Air-nél találtam jó áron másnapra (80 EURO körül volt feladott poggyásszal) úgyhogy nehéz szívvel de vettem egy minibusz-jegyet vissza Chiang Maiba.

Szerencsére minden simán ment, értem jöttek a szállásomhoz - aztán jött a 3 órás (zseniális) út a szerpentineken, kitettek az óvárosban majd egy riksa kivitt a reptérre. A hátizsákomnál "ügyesen" csak a méretre figyeltem de a súlyra nem, minden cuccommal most már simán 12kg fölött van ami már nem kézipoggyász "kompatibilis" úgyhogy csengetnem kell a feladott poggyászra, szerencsére az itteni fapadosok csak elfogadható felárat kérnek (5-7.000 forint).

Bangkokban két reptér van, a budapesti járattal a nagyobbikra érkeztem (Suvarnabhumi) de a fapadosok -többnyire- a Don Mueangot használják / ami nagyon jó hogy ingyenes buszjárat közlekedik a két reptér között ha át kellene szállnotok. Itt volt három óra várakozásom a csatlakozásra úgyhogy körbesétáltam, hipermodern hely rengeteg bolttal, étteremmel és kávézóval úgyhogy megebédeltem-olvastam és pótoltam az elmaradt BLOG bejegyzéseket :) a repülésről semmi érdekeset nem tudok írni, betartják a menetrendet, udvarias a személyzet és adnak egy kis üveg vizet ajándékba / azért az otthoni Ryanair&WizzAir "párosnál" egy fokkal jobbak ...

Phuketre érve fülledt hőség és elképesztő zsúfoltság fogadott, a taxi és a minibusz helyett itt reális alternatíva a Phuket-Rawai helyi buszjárat 170 BAHT-ért (kb. 1,500 forint) mert szinte minden nagyobb strandnál megáll, klímás és időben alig több (a reptérről kb. 1,5 óra volt). Leszállva a buszról a Kata Beach (esküszöm hogy tényleg ez a neve úgyhogy Katalinok, irány Phuket és saját strandotok lesz) látványa fogadott, valahogy túlélem :)

kata-beach-phuket.jpg

A szállásom innen 10 perc kényelmes sétára volt a Sleepy Station-ben, vállalható de semmi extra... ez volt az egyik legolcsóbb szállás amit találtam (220 BAHT, kb. 1.800 forint) de sajnos reggelit nem adnak úgyhogy ezt magamnak kell intéznem, normálisan felszerelt konyha és étkező viszont van :

Chiang Maiban a Magyar srácoktól kaptam egy telefonszámot hogy ha motor kell hívjam fel egy itt élő ismerősüket, az idősebb Thai nő nagyon segítőkész volt mert odahozta a motort a szállásomra (egy jó kis 150 köbcentis Hondát kaptam) 250 BAHT/nap áron (ami jónak számít) és nem kérte el az útlevelem kauciónak ami amúgy szokás itt...

motor.jpg

Phuket Pattaya egy "finomított" változata, rengeteg az Orosz turista és ez -is- felnyomja az árakat de összességében inkább a tömeg zavar a sétálóutcákon, az éttermekben, szinte mindegyik turistalátványosságnál és persze a strandokon... de mint mindenre erre is van megoldás: meg kell keresni az eldugott/kevésbé zsúfolt helyeket vagy csak szimplán félre kell húzódni a hosszú partszakasz egy csendesebb részére.

Pontosan ezt tettem és a nap hátralevő részét a strandon töltöttem, tudom hogy a legtöbben ezeket a képeket várják és Phuket nem is okoz csalódást de higgyétek el hogy ez csak a bevezetés, lesznek még sokkal durvábbak is:

A bejegyzés trackback címe:

https://zoliazsiaban.blog.hu/api/trackback/id/tr9414377069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása