Zoli Ázsiában

Zoli Ázsiában

Pattaya: Koh Larn szigete

2018. november 05. - Zolek81

Tegnap lejártam a lábam úgyhogy a következő 1,5 napra strandolást és pihenést terveztem, a cél Koh Larn (sok helyen Koh Lan-ként hivatkoznak rá, de hívják még korall szigetnek is). Ellentmondásosak voltak a beszámolók: volt aki dicsérte de volt aki túlzsúfoltnak és drágának találta. Ez utóbbi -részben- igaz, a legolcsóbb szállás is 7-8.000 forint átszámolva úgyhogy elég lesz 1 éjszaka a szigeten :)

Reggel elköszöntem a Hosteltől és motorral kivitettem magam a kikötőbe, az eredeti tervem az volt hogy a menetrend szerinti kompjárattal vitetem át magam a szigetre mert fillérekbe kerül (kb. 40 BAHT ami 350 forint) és hangulatos a hajó. 

img_20181104_092031.jpg

publicboat.jpg

Aztán megláttam szokásos "barátainkat" (egy 40-50 fős koreai turistacsoportot) a hajó felé tartani ezért inkább felkéredzkedtem egy motorcsónakra ami iszonyú poén volt (150 BAHT-ot kértek érte-kb. 1.300 forint) ahogy elhagytuk a kikötőt megengedték hogy kiüljek az orrába és élvezzem ahogy dobálják a hullámok a csónakot és a víz az arcomba csapódik :D

fastboat.jpg

Kb. 20 perc az út és meglátjuk a szigetet, minket nem a kikötőben raktak ki hanem a 6 strand egyikén a nyugati oldalon (Nuan Beach) szépen felúsztatták a csónakot a homokra és úgy kellett a vízbe kilépni. Ez a strand is jól néz ki (de lesz még jobb), a víz kristálytiszta és hihetetlen kék :)

borito_2.jpg

 terkep.jpg

A szállásom egy magánházban volt a NaBaan kikötőnél (Samanta By The Sea), a "névadó" tulajdonos  egy nagyon cuki idősebb hölgy, ő volt az első aki egyből tudta hol van Magyarország és pár éve járt is Budapesten :) nagyon dicsérte. Az apartmanom egészen érdekes volt, a "nyers beton" stílus bejön és itt volt először hűtő a szobában:

Gyors zuhany után nyakamba vettem a szigetet és sorban végigjártam a strandokat, a Tawaen beach a legzsúfoltabb mert sok hajó ide fut be és az emberek nagy része nem is megy tovább innen (ami azért érdekes mert szerintem a többi hely szebb) itt van a legtöbb étterem és street foodos - a látogatók nagy része egy napos ingázó / reggel átjönnek strandolni és délután az utolsó hajóval visszamennek Pattayába.

A Tien beach már sokkal nyugodtabb, egy -a sziklákon végig vezető- fából készült járdán kell végigsétálni a strandhoz, és itt sokkal hosszabb a homokos partszakasz is.

Az igazi "kincs" viszont a Tayai Beach a sziget keleti csücskében, egy keskeny öbölrész a két szélén sziklákkal - türkizkék víz, aranyhomok és nagyságrendekkel kevesebb ember. Van viszont egy viszonylag korrekt beülős étterem és itt is lehet bérelni Jet Ski-t vagy lehet menni banánozni.

b854dc749dd8e6d3790f5617132bfc71.jpg

koh-larn-tawaen-beach-2.jpg

 Este már nem sok mindenre voltam alkalmas, ettem viszont egy egészen kiváló párolt zöldség tálat:

zoldseg.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zoliazsiaban.blog.hu/api/trackback/id/tr4614353487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lillu Sersli 2018.11.06. 00:00:23

Eszméletlenek a fotók Zoli és klassz olvasni az élményeidet

Zolek81 2018.11.06. 13:24:27

Köszönöm, és még csak most kezdődik az igazi kaland :)
süti beállítások módosítása