Zoli Ázsiában

Zoli Ázsiában

Pattaya: Sanctuary of Truth, motoros "taxi", strandolás, Walking Street

2018. november 02. - Zolek81

A tegnapi nap (és a jetlag) megtette a hatását: kis megszakításokkal 13 órát aludtam :)

A hostelben kapott "amerikai' reggeli kifogástalan volt (kolbász, bacon, tükörtojás pirítóssal és kávéval), közben sikerült összehaverkodni egy Jürgen nevű sráccal (aki mint kiderült egy Német gyökerekkel rendelkező Holland) és laza két órát beszélgettünk úgyhogy kicsit késve indultam el, kipróbáltam egy Grab nevű alkalmazást ami az Uber betiltása óta lett felkapott, de szerintem elég drága úgyhogy maradt a motoros "taxi" - ez kb. ugyanúgy működik mint Indonéziában: leinted (a legtöbben megkülönböztető mellényt viselnek), megmondod hogy hova mennél és alkuszol :) kb. 100 BAHT egy fuvar (850 forint).

A cél az egyik legfelkapottabb turistalátványosság volt Pattayában, a Sanctuary of Truth (az igazság szentélye) monumentális fa épületegyüttes amit egy Thai milliomos (Lek Viriyaphant) álmodott meg a nyolcvanas évek elején (és még mindig épül) tisztelgésül az ország történelmének és kultúrájának. Az épületet kívül-belül hihetetlen kézzel faragott szobrok díszítik főleg buddhista és hindu vallási motívumokkal. Az "szentély' több mint 100 méter magas és most is fel volt állványozva (sőt később egy külön műhelyben meg lehetett nézni hogy dolgozik a rengeteg fafaragó a díszítéseken). A bejáratnál legomboltak 500 BAHT-ot (kb. 4.300 forint) amit elsőre soknak találtam de tényleg megérte :) a templom köré csináltak egy élménypark-féleséget (lehet itt etetni pónilovat, állítólag vannak krokodilok, éles lövészet és hasonlók) amit tetszett az a csónakázás a szentély mellett és az elefánt-túra ami szintén az épület körül megy. A "bevezető' részen vannak még érdekes szobrok és kisebb épületek (sőt egy két fura kopjafa-szerűség) is:

Az igazi attrakció viszont maga a szentély, külön érdemes kiemelni a négy őselem szobrát a bejáratnál:

borito_1.jpg

Kifelé menet van egy mini-állatkert amiben pár szárnyas, nyúl, néhány őz és kecske volt - mondtam az ott ülő embernek hogy ez inkább látványkonyha :) na jó azért megetettem (és nem megettem) őket:

A nap hátralevő részében Pattaya Beach-en strandoltam ami végig a sétálóutca mellett fekszik, király hely ahol lehet jetskit bérelni és rengeteg hajó+yacht horgonyoz - itt vannak a legmenőbb vízparti hotelek:

panorama.jpg

Hazafelé végigmentem a sétálóutcán és megnéztem a híres (vagy inkább hírhedt) 'Walking Street'-et, ami döbbenetes mennyiségű sztriptízbárt, kocsmát, klubbot és éttermet takar - én soha nem voltam prűd de ami ott van az tényleg kicsit erős, csak annyit mondanék hogy itt pénzért mindent (tényleg mindent) meg lehet kapni ... és persze van óriásfelirat Hollywood stílusban:

pattaya-hw.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zoliazsiaban.blog.hu/api/trackback/id/tr9014340127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Embergyermek 2018.11.03. 12:10:01

Zolek ez gyönyörű, mennyit faragthattak mire ilyen lett egy épület kívűl-belül...!. "Mindent "ne próbálj ki csak egy valamit. De azt nagyon. Hogy mit azt Rád bízom :)
A Mino Zoo bejárati fatörzs látványelem igazi?
P.

Zolek81 2018.11.04. 16:19:57

@Embergyermek: Ha igaz hogy az 1980-as évek elején kezdték akkor több mint 35 éve csinálják és egy ott dolgozó félig viccesen azt mondta hogy 2050-ig van munkájuk :)
Kipróbáltam valamit: az ananászos, cukkinis-zöldséges rákot és kurvajó :D
De bizony, igazi a farönk!!!
süti beállítások módosítása