Zoli Ázsiában

Chiang Mai: 2 napos erdei túra/vízesések/bambusz rafting/elefánt fürdetés

2018. november 10. - Zolek81

Valahol azt olvastam hogy Chiang Mai-nak egy nagy hibája van: a túl sok programlehetőség :) és tényleg, itt vagyok 4 napja és mégis úgy érzem hogy alig láttam valamit... a környező hegyek szinte mindegyike megmászható, lehet kalandozni biciklivel és motorral, a nemzeti parkok tele vannak szebbnél-szebb vízesésekkel és szentélyekkel, a folyókon lehet kajakozni, raftingolni gumicsónakkal vagy bambusz tutajjal / vannak kaland- és élményparkok nem beszélve a rengeteg múzeumról és kiállításról a városban és valaki mondott egy természetes viziparkot ami egy kanyonban van!!! Szóval muszáj valahogyan választani, az óváros tele van túraszervező irodákkal úgyhogy némi internetes kutakodás után nekiindultam hogy személyesen is érdeklődjek. Elsősorban olyan túrát kerestem ami két vagy három napos és többféle programot kombinál össze :D

Végül négy irodába mentem be, vicces volt hogy az első háromban főleg a saját méltatásukkal és a konkurencia szidásával voltak elfoglalva - egyébként mindegyik nagyon hasonló programokat kínál, végül az ár és a személyes szimpátia miatt döntöttem ennél a cégnél:

Az irodában egy rendkívül kedves és szimpatikus idősebb hölgy intézi a foglalásokat, az is tetszett hogy nem akartak átverni ugyanis ezek a túrák annál olcsóbbak minél több embert sikerült összeszedniük - én egy 7 fős csoporthoz csatlakozhattam nyolcadikként így a legkedvezőbb 3.000 BAHT-os árat kaptam (kb. 25.000 forint) amiben minden benne volt: szállodai transzfer, 4x étkezés, vízesések, túra a hegyekben rizsföldeket is érintve, 1 éjszakai szállás egy kis faluban, este tábortűz, rafting egy bambusz tutajjal / halászat és úszás a folyóban végül pedig elefántetetés és fürdetés :D

A cég tényleg jól szervezett, reggel a megbeszélt időben ott voltak a hostel előtt / az várható volt hogy lesz egy óra amíg mindenkit összeszedünk, főleg a Német lett a társalgási nyelv mert két pár is onnan jött - volt még egy Osztrák és egy Belga férfi, egy Cseh srác és Én de azért tekintettel voltak ránk és sokszor átváltottak Angolra :)

Miután elindultunk volt még egy rövid megálló egy piacnál ahol a vezetőnk bevásárolt minden szükséges alapanyagot a vacsorához majd indultunk is a Mork Fa vízeséshez, kb. egy órás autóút volt.

A látvány és az élmény is szuper, iszonyú erős a víz - ez az igazi Thai masszázs :)

Gyors ebéd után végre indult az erdei túra, a vezetőnk Lek (ami vicces mert kicsit jelent) jófej srác volt enyhén selypítős angollal :) egy csomó mindent elmondott és megmutatott az út során, a legérdekesebb az egyik növény levele amivel olyan buborékokat lehet fújni mint a szappanos gyerekjátékkal :D de kóstoltunk édesebb és keserűbb bogyókat is. Az út nem volt fárasztó, kb. 10 km (700m szintemelkedéssel) amit 3,5 óra alatt tettünk meg, az idő végig szuper volt és a fák miatt szerencsére árnyékban mentünk. Sok útitárs (köztük én is) eleinte kicsit csalódott volt a növényzet miatt, biztos mindenki "ős" dzsungelt várt pedig az erdő sokban hasonlít az otthon látottakhoz, de aztán ahogy egyre mélyebbre mentünk az erdőbe és elértük az első falut már mindenki bőszen fotózott és ahogy megmásztunk egy nagyobb hegycsúcsot pazar volt a kilátás.

Szerencsére ezek a faluk tényleg "autentikusak", nincs áram/térerő/WIFI/melegvíz és kábeltévé vannak viszont mosolygós és kedves emberek akik az állattartásból (mindenfelé tehenek, bivalyok, baromfik és sertések mászkálnak) és a földből élnek de persze nagyon jól jön nekik a turistáktól befolyó pénz.

Még világosban értük el azt a falut ahol az éjszakát töltöttük, mind a nyolcunkat egy cölöpökön álló faházban szállásoltak el közös térben, az "ágyak" valójában matracok voltak a földön moszkitóhálóval, a WC kültéri és csak hideg víz a mosakodáshoz, jó kis nomád körülmények :)

Volt viszont üdítő és sör egy hűtőládában és egy közösségi tér ahol tüzet raktunk és beszélgettünk, közben Lek nekiállt a vacsorának egy helyi asszony segítségével. Minket letámadott a vendéglátónk kislánya aki eszméletlen cuki volt, mindent cuccunkat megnézte-megtapogatta és a nyakunkba mászott :D

A vacsora fergeteges volt (az egyik legjobb amióta itt vagyok) mindenki kapott egy nagy tál rizst és az asztal közepére kiraktak több féle zöldséges ragut főleg csirkehússal (a zöldbabos és a kókuszos currys volt a legdurvább), a rántott csirkemell pedig olyan finom volt hogy a németek csak cuppogtak :)

Vacsora után még ücsörögtünk a tűznél de nagyon fáradt voltam úgyhogy korán lefeküdtem, kicsit kemény volt a matrac de rég aludtam ilyen jót.

A reggeli is remek volt, 9.00-kor már indultunk is - egy rövid (kb. egy órás) sétával értük el a folyót, közben azért kiderült hogy sokkal nagyobb a hely mint ahogy tegnap gondoltuk. Régebben volt vasárnapi iskola de egy ideje már bezárt úgyhogy motorral hordják a gyerekeket suliba egy másik faluba.

Ahogy leértünk a folyóhoz megláttuk a bambusz tutajokat (egy helyi srác állványt szerelt éppen rájuk a táskáinknak), tízünknek már kettő kellett és szó se volt lazsálásról / gyors átöltözés után (ahogy félrehúzódtam átvenni a fürdőnadrágom a bozótból felbukkant két elefánt) kezünkbe nyomtak egy bambuszrudat hogy segítenünk kell a hajó irányításában :) jó kis edzés volt és egész hamar belejöttünk. A látvány itt is lélegzetelállító volt, a folyó két partján már megvolt az "ősdzsungel" és a túravezetőnkkel nekiálltunk horgászni amikor nyugodtabb volt a víz (egy iszonyú profi hálója volt amit kidobtunk a folyóba és visszahúztuk, nagy fogásunk nem volt de 2-3 kisebb hal így is megvolt). Egyébként a tutaj folyamatosan víz alatt volt, így még nagyobb élmény volt 2,5 órán át hajózni.

20 percre megálltunk pihenni egy vízparti faluban majd lecsorogtunk Lek szülőfalujába, ahol már várt minket az ebéd.

A napot az elefánt etetés és fürdetés zárta, a két "hölgy" igen jó étvágyú volt és tetszett nekik ahogy locsoltuk őket :) összességében szuper két nap volt és szerintem mindenképp megéri benevezni valami hasonlóra ha erre jártok.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Embergyermek 2018.11.13. 07:07:07

Az eddigi túráid közül eddig nekem ez tetszett a legjobban, ez adja vissza leginkább hogy milyen is az élet arrafelé. De biztos volt/lesz jobb, a fáradozások ellenére ahogy látom az átlagosnál is jobban vigyorogsz. :)

Zolek81 2018.11.15. 04:14:16

@Embergyermek: Igen, ez tényleg az egyik legjobb élmény eddig :) kicsit el vagyok maradva az írással de voltam raftingolni közel a burmai határhoz, az is elég kalandosra sikerült :D