Zoli Ázsiában

Zoli Ázsiában

Phuket sziget túra 1: Ko Bon, Ko Ha (Korall sziget) és Ko Lon

2018. november 23. - Zolek81

borito_6.jpg

Phuket közvetlen környezetében !!!147!!! kisebb-nagyobb sziget található, ezek között vannak nagyon felkapottak jól kiépítve éttermekkel és szállodákkal (persze tömve turistákkal) és egy csomó eldugott, igazi "gyöngyszem" ahol sokszor teljesen egyedül lehetünk...

Az utazási irodák által szervezett 1-2 napos túrák több szigetet is érintenek de úgy döntöttem hogy megpróbálok csak simán lemenni a kikötőbe és a halászokkal megegyezni hogy vigyenek ki és délután jöjjenek vissza értem (ez elég bevett szokás itt). Az ár erősen függ attól hogy mennyire vagyunk határozottak és türelmesek az alkudozásban, kb. 1000 BAHT a reális (ez 8.500 forint) ezért az ú.n. "hosszúfarkú" hajóval mehetünk (long-tail boat) ami szerintem ezerszer hangulatosabb mint a klasszikus motorcsónak vagy a zsúfolt nagy turistahajók :

Ko Bon a csendesebb szigetek közé tartozik és ez van talán a legközelebb Phukethez (tiszta időben talán kajakkal is bevállalható Rawai Beach-ről indulva), pár perc és ott is vagyunk - a látvány pedig elképesztő :) két partszakaszon lehet strandolni és van egy kis étterem, teljesen egyedül ugyan nem voltam de 10-20 embert azért el lehet viselni :D

Két órában maradtam a hajót vezető fiatal srácokkal, nagyjából pontosak voltak és indultunk tovább a korall szigetre. Az idővel félig-meddig volt csak szerencsém: délelőtt ragyogó napsütés de délutánra beborult és esett is... ez sajnos benne van a pakliban.

Ko Ha már egy igazi turistaközpont, szinte minden prospektusban csak korall-szigetként hivatkoznak rá. Van itt minden: egész komoly kis úszó-kikötő, búvárközpont, sznorkelezési lehetőségek, kajakbérlés (a plexiből készült tényleg nagyon látványos, evezés közben látjuk magunk alatt a tenger élővilágát), több étterem, egy drága szálloda és sok-sok ember :) de ettől még a Banana Beach szép nagyon, és a sziklákon átmászva egész jó kis eldugott helyet találtam.

Szerencsére a környezetet (még) nem pusztították teljesen le a turisták, akciókamera hiányában egy YouTube videót belinkelek - kb. tényleg ezt lehet látni úszás közben:

Egy egészen kiváló ebédet kaptam a parti étteremben (viszonylag drága volt, egy kis adag Pad Thai-ért 200 BAHT-ot fizettem de a kilátás miatt megérte, nagyobb étkűeknek javasolt külön egy extra adag rizst kérni).

Délutánra megjött a vihar úgyhogy esőben indultunk tovább, Ko Lan mellett csak elhajóztunk de nem kötöttünk ki - így is az eddigi legdurvább esőt láttam, miután visszaértünk a kikötőbe még 1,5 órát ültem egy étteremben mire motorra tudtam szállni. Ko Lon a hajóról:

kolon.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zoliazsiaban.blog.hu/api/trackback/id/tr5114388640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása