Zoli Ázsiában

Pai: találkozás a Gibbonokkal, kajak rafting a Pai folyón a burmai határig

2018. november 16. - Zolek81

A főutcán sétálgatva Paiban is betértem túraszervezők irodáiba érdeklődni és a Thai Adventures-nél megtetszett egy rafting a Pai folyón (30km, 15 keményebb "szakasszal"), mivel egyedül nem vittek el csatlakoznom kellett egy csoporthoz ami végül egyetlen Francia srácot jelentett így hárman a vezetőnkkel ültünk egy kajakban.

Az ár viszonylag magas volt (1,800 BAHT ami kb. 15.000 forint) de azt ígérték hogy ha időben érkezünk a dzsungelbe találkozhatunk a gibbonokkal (és sikerült is) és a rafting alatt csinálnak videókat és fényképeket amiket ingyen megkapunk.

Reggel hétre jöttek értem a szállásomhoz és indultunk a cég telephelyére ahol gyors reggeli után kiválasztottuk a felszerelést és indultunk Mae Hong Son irányába fel a hegyekbe :) az út utolsó 10 kilométere már a dzsungelben ment, iszonyú látványos volt - több vízátfolyást is kereszteztünk a dzsippel és rendesen kellett hátul kapaszkodnom :

Egyszer csak fékezett a kocsi és integetett a vezetőnk hogy szálljunk le gyorsan, egy hídnál ott ültek a gibbonok a fákon. Állítólag ritkán lehet őket vadon élve látni, sajnos veszélyeztetett faj - nagyon érdekes ahogy a hosszú karjaikkal villámgyorsan másznak a fákon. A híd környéke lehet a törzshelyük mert négyen is ott bandáztak és egyikükön ott csüngött a kicsinye :D tényleg szerencsések voltunk mert utánunk 10 perccel jött egy másik csoport de addigra eltűntek az erdőben.

Kaptunk egy fürt banánt és megpróbáltuk lecsalogatni őket, az első pár percben még bizalmatlanok voltak úgyhogy dobáltuk fel nekik a gyümölcsöt de aztán egészen közel jöttek és elvették a kezünkből, szuper élmény volt :)

Pár perc autózás után megérkeztünk a kezdőponthoz, lepakoltuk a cuccainkat és a vezetőnk villámgyorsan felfújta a hajónkat. Két "ranger" is csatlakozott hozzánk akik a nemzeti parkokban vigyáznak a rendre és a tisztaságra, jó fejek voltak és kérték hogy csináljunk közös képet :D aztán indult is a túra.

Érdekesen indult mert pár perc evezés után ki is kötöttünk egy mini-vízesésnél ahol rögtön bokáig áztunk és beugorhattunk a vízgyűjtőbe, a vezetőnk sisakján ott figyelt egy akciókamera és fotózott is rendesen szóval ha tényleg elküldik a felvételeket kiegészítem ezt a bejegyzést :) addig is itt a cég PROMO videója:

Bár a folyó viszonylag erős sodrású kellett eveznünk rendesen, François-val fél óránként oldalt cseréltünk hogy mindkét kezünket terheljük. Hiába mondogatták hogy nem lesznek igazán komoly szakaszok 1-2 olyan vízesésen ugrattatunk le hogy majd beszartam :) egyszer pedig vagy három méterre repültem ki a kajakból amikor egy hullám megdobott minket,,,

Az ebéd is poén volt mert egyszer csak a vezetőnk kikormányozta a kajakot a partra majd pálmalevelekbe csomagolt rizses csirkét és egy nagy adag gyümölcsöt vett elő, finom volt.

Ebéd után továbbindultunk és tartogattak még egy meglepetést, az utolsó előtti pihenőnél megmutattak nekünk két termálforrást amik becsatlakoznak a folyóba, vigyázni kellet nehogy belelépjünk mert tűzforró volt :) és itt lehet egy fekete iszapfélét találni amivel befestettek minket törzsi harcosnak...

Néhány képem van a pihenőkről, az idő nagy részében viszont a vízhatlan tárolóban pihent a telefonom:

A túra 10km-re a burmai határtól, közel Mae Hong Son kisvárosánál ért véget és innen még 2,5 óra volt visszazötykölődni Pai-ba úgyhogy este hullafáradtan estem be az ágyamba.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.