Zoli Ázsiában

Zoli Ázsiában

Chiang Mai: motoros-riksa, szállás, Mobike, óváros és templomok

2018. november 09. - Zolek81

Chiang Mai észak-Thaiföld "fővárosa", mintegy 700 km-re fekszik Bangkoktól és ahhoz képest hogy az ország 2. legnagyobb városa, 200.000 lakosa alig egyenlő Bangkok népességének 5 százalékával. A város kulturális, művészeti és kereskedelmi központ és innen indulnak a környékre szervezett trekking és rafting túrák is. A turisták számára ez- és a szerethető/hangulatos óváros a legvonzóbb, de sokan jönnek ide nyáron mert a környező hegyek miatt a levegő pár fokkal hidegebb :) ami nekem már első nap feltűnt hogy a turisták és a helyiek is nyugodtabbak, kedvesebbek mint máshol. Pedig ahogy a reptérről elindultam befelé ez is csak a már megszokott túlzsúfolt/zajos ázsiai városnak tűnt, a bejáratnál sorban álltak a fix áras taxik (nem is drágán, 300 BAHT-ért visznek be a városba) de inkább leintettem egy motoros riksát akivel sikerült lealkudni 100 BAHT-ra az utat a hostelhez, a riksák sofőrei tényleg nem normálisak, mennek mint az állat be a kocsik közé-előzik ki a sort a szembesávban :) a 20 perces utat 15 perc alatt tettük meg.

taxi.jpg

A szállásom 20 perc sétára van az óvárostól, egy Magyar ismerős szerint aki kint él kicsit túlságosan is kiesik de nekem nagyon tetszett ez a hostel (ráadásul egyedül vagyok a szobában) + van tetőterasza ahova ki lehet ülni olvasni, kajálni vagy napozni :D

A szokásos svédasztalos és/vagy amerikai reggeli mellett itt készítettek nekem helyi cuccokat is, a mini töltött palacsinta és a bambuszlevélbe csavart banános-rizses süti is isteni volt:

reggeli0.jpg

reggeli1.jpg

Chiang Mai sokkal gyalogos-barátabb mint Pattaya volt (és itt végre vannak felfestett gyalogosátkelők sőt 1-2 helyen még lámpák is) úgyhogy sétálva indultam az óváros felé, aztán megláttam a Mobike logóját és beugrott hogy Szingapúrban már használtam ezt a közösségi-bringamegosztós szolgáltatást, ennek az előnye hogy elég egy mobilalkalmazást telepíteni és azon belül fizetni + a bringákat bárhol le lehet tenni (mivel a zár a hátsó keréken van és nem oszlopokon mint a MOL BUBI-nál) most akcióban 2.000 forintért egy hónapnyi korlátlan használatot adnak:

mobike.jpg

Az óváros valóban nagyon szép (bár kicsit zsúfolt), rengeteg a hangulatos kis étterem és kávézó de ami a legjobban érdekelt az a rengeteg templom és szentély. A területe négyzet alakú, és szinte teljesen körbeveszi egy csatorna sőt hosszabb-rövidebb falszakaszok és négy főkapu is erősítik a város-a-városban érzést, én a folyó mellett laktam így a legközelebbi-keleti (Thapa) kapun mentem át:

map.jpg

Megpróbáltam akár csak a neveit is sorrendben feljegyezni a rengeteg templomnak és szentélynek amiknél jártam de 8-10 körül feladtam, megpróbálom leírni és képeken megmutatni legalább egy részét a rengeteg látnivalónak.

Az épületek többsége a buddhizmushoz köthető ami még annál is összetettebb vallás mint ahogy én gondoltam, annyit már sikerült megértenem hogy a szobrokon ábrázolt minden ülő-álló vagy fekvő testtartásnak külön jelentése van, az áldozatok bemutatásáról és a rituálékról még nem sokat tudok viszont bárki csatlakozhat a szertartásokhoz (miután levette a cipőjét a bejáratnál) imádkozni vagy akár csak fotózni, én leültem törökülésbe és hallgattam a kántálást - 30 perc tökéletes relaxáció volt :)

Ami elsőre meglepő volt hogy sok épületben -a vallásuk kiemelkedően fontos szerzeteseinek- tökéletesen élethű viaszfiguráit láthatjuk, az elsőnél két perc volt mire leesett hogy nem elő embert látok. 

Azt megnéztem hogy a Kakas évében születtem, elég sok minden stimmel a kínai horoszkópomban :D

A bejegyzés trackback címe:

https://zoliazsiaban.blog.hu/api/trackback/id/tr5914356489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása