Zoli Ázsiában

Zoli Ázsiában

Pai: biciklitúra, Mo Paeng vízesés, kínai falu, Yun Lai kilátó, "termálfürdő"

2018. november 16. - Zolek81

Több bringást is láttam az első napi motoros kalandozásom alatt úgyhogy én is béreltem egy egész klassz mountain bike-ot kemény 100 BAHT-ért (900 forint) és nekivágtam a környező domboknak, a kölcsönzőben egy Angolul egész jól beszélő sráccal átbeszéltük merre induljak (mondta hogy azért lesz rendesen szintemelkedés), az első állomás a Mo Paeng vízesés.

img_20181112_094008.jpg

Az időjárás eléggé változó volt az elmúlt napokban, sok felhővel és rövidebb záporokkal - ez jó volt a bringázáshoz de rossz a fényképezéshez... azért amit lehet kihoztam a képekből.

A 9 kilométeres út nem volt vészes (főleg hogy tökéletes aszfaltút van mindenhol) de felmászni a dombra már annál inkább, rendesen kidöglöttem de a látvány és lefele a száguldás megérte - a táj falusias kisebb boltokkal és éttermekkel.

A vízesés lélegzetelállító volt a jéghideg és kristálytiszta vizével, gondoltam hogy megfürdök benne de aztán eleredt az eső úgyhogy ez most kimaradt:

A kis térképemen be volt karikázva egy élménypark a kínai faluban, hát ez nem nagyon jött be nekem (kicsit olyan mintha marcipánból megcsinálnánk a Vajdahunyad várat) volt itt íjászat, lovaglás és egy eléggé mű kastély - mondjuk a hinta elég menő:

Már amikor elindultam a kilátóhoz rosszat sejtettem :D megint felfele kellet tekernem kb. 10-15 percig de az utolsó pár száz méteren már toltam a bringát mert túl meredek volt. A hegy tetejéről elképesztő a kilátás, kértek egy minimális belépődíjat (talán 20 BAHT volt) de van itt egy étterem ahol Pai látképében gyönyörködve ebédelhetünk és itt láttam a legmenőbb bérelhető szállást, sátrakban lehet aludni 80-90 BAHT-ért és így tuti hogy nem maradunk le a napfelkeltéről :)

pano_20181112_125306.jpg

Délutánra be volt még tervezve egy jó kis ázás a forróvizű forrásoknál, én a "turistásabbat" választottam a közelsége miatt de van egy sokkal eldugottabb 11-12km-re Paitól a főút mellett, ez a Huai Nam Dang nemzeti parkban található: a belépő 300 BAHT (2,500 forint). 

Szép nagyon a környezet és jól kiépített az egész, egy ösvényen végigsétálhatunk a medencék mellett egészen a forrás tetejéig ahol már !!!80!!! fokos a víz, gondoltam hogy mekkora poén lenne tojást főzni benne aztán megláttam a tiltótáblát "DO NOT BOIL EGGS" :) a korona viszont a büfénél került fel a sztorira ahol lehet kapni tojást mivel van egy külön medence ahol megengedett a főzés :D

Értelemszerűen a nyolcvan fokba senki nem mehet bele de lejjebb van egy kismedence 45-50 fokos vízzel ami prímán lelazította a fáradt izmaimat és a teraszosan lefolyatott rész + a kismedence már "csak" 30-35 fokos amiben már sokáig lehet fetrengeni...

A bejegyzés trackback címe:

https://zoliazsiaban.blog.hu/api/trackback/id/tr3714375809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása