Zoli Ázsiában

Zoli Ázsiában

Pattaya: Chaloem Phrakiat Park, Gran Budha, Mini Siam, Floating Market

2018. november 04. - Zolek81

Ezt a napot a "kötelező' turistalátványosságokra szántam, bár Pattaya nem túl gyalogos- (és kerékpáros) barát hely de azért a parton és a belvárosban lehet sétálgatni, a taxik mellett alternatív közlekedési eszköznek ott vannak a tük-tük kocsik (máshogy nem tudom megfogalmazni): ezek hosszú platós pick-upok amikre padokat és ponyvát szereltek és úton-útfélen rádudálnak a gyalogosokra (nem csak a turistákra, a helyiek is használják) és ha irányban jó nekünk amerre megy felpattanunk rá :) előnye hogy olcsó (200-300 forintnyi BAHT) és -általában- jó rajta a hangulat hátránya hogy iszonyú lassú (araszol a dugóban, sokszor megáll) és hogy nem pontosan a célodhoz visz. Ha tehetem én inkább maradok a motoros taxinál kicsit drágábban :D

tuktuk.jpg

Mivel a park csak 1,5 km a hosteltől nekiindultam gyalog, mondjuk elég kemény volt dombnak felfelé ebben az időben (hiába jósolták a monszun végét November elejére -is- én szerencsére egy felhőt nem láttam amióta itt vagyok, stabil 34-36 fok van). A park a már megszokott szép, rendezett és igazi futóparadicsom - külön sávok vannak felfestve távolságjelzésekkel és van egy elég menő kültéri edzőterem elég sok géppel. Több hangulatos mini-szentélyt is láttam odakészített füstölőkkel, szertartási edényekkel és egész jó kilátás nyílik a városra.

szentely.jpg

img_20181103_123620.jpg

Ha megmásztuk a hegyet feljutunk egy kilátóba ahonnan tényleg pazar a látvány, és van itt egy faragott "reklám" a tegnap látott fa-szentélyről:

img_20181103_129632.jpg

Egy kellemes túraút vezet lefelé a hegyről (egy piros nyíl jelöli) és útközben belefuthatunk egy meteorológia állomásba és lemehetünk a nagy PATTAYA felirat betűihez hogy most ellenkező irányból csináljunk képeket :) az út a kikötőbe vezet le, egy világítótoronyhoz.

A januári utam óta ha tehetem a legtöbb templomot és szentélyt próbálom megnézni ezért útba ejtettem a Gran Buddha (vagy Big Buddha) szobrot ami a Wat Phra Yai templomegyüttes része, ez már az 1940-es évek óta áll amikor Pattaya még csak egy halászfalu volt. A 18 méteres szobor valóban látványos de a körítés nekem kicsit sok volt (van egy-két furcsa szobor), az hogy adománydobozok vannak mindenhol kitéve még oké - talán az is hogy a csillagjegyedhez kitűzhetsz egy kis zászlót amibe papírpénzt dugsz de az hogy pénzérméket lehet dobálni a szobrokba és kívánságmedence van mint egy búcsúban talán már nem a vallásról szól... ettől függetlenül a helyiek is járnak imádkozni ide. A több busznyi ázsiai és arab turistára készüljünk fel, a "dresscode" viszont inkább csak a nőknek szól:


dresscode.jpg

Bár rendesen elfáradtam a mászkálásban volt még két célpontom: az első az 1985-ben megnyitott Mini Siam makettpark amiben több mint 100 1:25 arányú modell van a világ legismertebb épületeiről, érdekes hogy szinte üres volt a hely (lehet hogy már nem annyira felkapott ez a látványosság), kicsit azért látszik hogy ráférne egy felújítás a modellekre (az Eiffel-tornyot épp "tatarozzák") de így is nagyon nagy élmény volt. Sajnos muszáj válogatnom a képekből de azért a legjobbakat feltöltöttem (az Európai épületeket és híresebb külföldieket könnyű felismerni de a sok ázsiai szinte mind teljes homály) :

cover.jpg

Ebbe a hosszú napba sikerült belesűrítenem az "úszó" piacot is (ami inkább lebegő piac szerintem mert a legtöbb épület fixen áll rönklábakon) ezt viszont nem tudom jó szívvel ajánlani még akkor sem ha klassz dolgokat lehet kóstolni mert sokszor megénekelt ázsiai "barátaink" ide egyszerre 8-10 busszal érkeznek és megszállják a helyet ami így kevéssé élvezhető. Egyébként egy elég nagy területet kell elképzelni a hagyományos kínai árukkal megpakolva, kiegészítve 1-2 egész jó kézműves termékkel (festmények, szobrok, ékszerek) és egy streed-food sorral ahol én rákot, polipot, struccot (ez leginkább a csirkecombra emlékeztetett) és kacsát :D kóstoltam. Az egyes épületeket padlók/pallók, járdák és függőhidak kötik össze - köztük lehetőség van hajókázni de ilyenkor vásárolni és enni nem tudunk. Egyébként az ételek egy részét kis hajókban készítik mini-tűzhelyeken ami elég látványos. Az árak viszont a turistákhoz lettek igazítva, egy kis falat kacsa vagy strucc 800-1.000 forint volt, ugyanezt megkapjuk az utcai árusoktól vagy az éjszakai piacon töredék áron.

borito.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zoliazsiaban.blog.hu/api/trackback/id/tr7814352055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása