Zoli Ázsiában

Phi Phi Le hajóút: Monkey Beach (II), Maya Bay, Lo Sama Bay, Pileh Lagoon, Viking Cave

2018. november 28. - Zolek81

Természetesen ha már itt jár az ember kötelező meglátogatni Phi Phi Le szigetét a Maya Bay-t, sajnos itt jön a feketeleves mert valóban le van zárva az öböl - muszáj volt meglépniük mert szinte teljesen kihalt az élővilág (eltűntek a cápák, a korallok 80%-a elpusztult) köszönhetően a turistaáradatnak/lásd a fenti "szemléltető" képeket. Akit részletesebben érdekel a téma az Index két cikket is írt erről:

2018-11-18

2018-02-14

Ettől függetlenül látni fogjátok hogy milyen csodálatos (egyelőre) a sziget többi része, nem csak a Maya Bay az egyetlen látnivaló.

A rengeteg utazási iroda szinte mind ugyanazokat a programokat kínálja: fél vagy egynapos túrák a "szokásos" hosszú farkú hajóval vagy motorcsónakkal 400-500 BAHT-tól (3.500-4.500 forint), privát hajót is bérelhetünk de ez nekem horror áron volt (2-3.000 BAHT/nap). Az árban benne volt az ásványvíz, egy egyszerű ebéd (sült rizses-csirke) és desszertnek gyümölcs :)

Egy fél napost választottam ami Phi Phi Le összes nevezetességét érinti, 10.00-kor volt az indulás a kikötőből a szokásos helyi hajóval (a csoportunk kb. 20 főt számlált ami még épp kezelhető):

Az első állomásunk a 2. számú Monkey Beach volt a kikötőtől pár száz méterre, ez egy falatnyi kis homokos öböl a sziklák között (ezeken élnek a majmok), 20 percre álltunk meg fürödni és nézelődni - a vízbe lelógnak tök menő indák de amikor megpróbáltam felmászni a majmok egyből visítva támadtak jelezve hogy az az ő terepük...

A következő látnivaló már maga a Maya Bay volt, Phuketből idefelé láttam a lélegzetelállító sziklákat de most közelebb hajóztunk az öbölhöz és tisztán látszott a sáv amíg elmehetnek a hajók - mi szemben az öböllel horgonyoztunk le egy kisebb (egyébként szintén gyönyörű) homokos partszakasznál ahol fél órát úsztunk és sznorkeleztünk (cuccot adtak) sokféle hal van a vizekben és kristálytiszta: 8-10 méterre (de lehet hogy még tovább) is lelátni.

Én ennél közelebb nem kerültem a "Parthoz" de ahogy megkerültük a sziget déli csücskét és behajóztunk a Lo Sama öbölbe már kevésbé bántam, ilyen zöld tengert még sosem láttam nemhogy úsztam volna benne... itt kaptuk meg az ebédet és volt 45 percünk hogy nézelődjünk/fotózzunk és persze strandoljunk :D

Körülbelül ugyanezt nyújtja a Pileh lagúna szélesebb "kiadásban", itt volt a legélénkebb a tenger élővilága - csak a gyümölcsmaradékot dobtuk bele a vízbe de azonnal tömegesen jöttek rá a halak :) itt is mint a többi részén a szigetnek -számomra- zavaró a tömeg, szuper érzés lebegni a vízen és süttetni magunkat de ezt kicsit elrontja ha 2 percenként mennek el mellettünk a motorcsónakok... de még így is ez a látvány volt az utam egyik "csúcspontja".

Hazafelé még egy fotó erejéig megálltunk a "Viking" barlang előtt, a nevét a benne látható barlangrajzokról kapta - "felfedezni" viszont sajnos nem lehet:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.