Zoli Ázsiában

Zoli Ázsiában

Ao Nang: szállás, strandolás, templomok, buszozás, Surat Thani este (night market)

2018. december 06. - Zolek81

cover_11.jpg

Railay Beach-ről már nem mentem vissza Krabira hanem (szintén hajóval, 100 BAHT-ért) átvittek Ao Nang-ra ami egy igazi turistaközpont, a parti sétány forgataga kicsit hasonlít Phuketre (bár szerencsére akkora tömeg azért nincs) viszont itt megint egy újfajta taxiban ültem: ahogy komplett konyhát ráépítenek a robogókra úgy simán ráhegesztenek egy oldalkocsit padokkal (és tetővel) :D és máris 5 személyes :

motorostaxi.jpg

Találtam a BOOKING.COM-on egy teljesen új szállást (annyira új hogy a Google Maps se ismerte) és tényleg tip-top a Surf Hostel 250 BAHT-ért (kb. 2.200 forint) és szó szerint ugrott a személyzet az ember minden apró kérésére + olyan klassz reggelit csináltak hogy csak néztem:

Bevallom őszintén hogy innentől két nap lébecolás következett és (önmagamhoz képest) keveset fotóztam - ennek az is az oka hogy Ao Nang számomra kevésbé volt érdekes (a strand szép de igazából semmi extra, a rengeteg bolt és a "bazársor" nem mozgatott meg) főleg úsztam a tengerben és olvastam láttam viszont egy pazar naplementét:

Másnap azért motorra pattantam és körbenéztem a környéken, a Wat Khlong Son és a Chinese Temple is érdekes volt - utóbbi egy domboldalra épült és megmászva a lépcsőit pazar kilátás nyílik a tájra:

Az utam következő állomása Ko Phangan szigete ahova Surat Thani kikötőjéből indulnak hajók, a terv egyszerű volt: Ao Nangból taxival be Krabi buszállomásra / innen viszonylag sűrűn indulnak minibuszok szinte minden irányba, ezzel nem is lett volna gond csak a 11:00 busz Surat Thaniba 11:45-kor indult (cserébe meglépően olcsó volt: 150 BAHT - 1.300 forint) és a 2,5-3 órára tervezett menetidőből végül több mint 4 lett így sikeresen lekéstem az utolsó hajót... na sebaj volt egy szabad estém a városban.

Jót röhögtünk Bálinttal amikor kiderült hogy ugyanabba a lepukkant hotelba irányítottak ahová őket is két éve, ez a hely tényleg csak a hajót lekéső turistákból él :D ; mindegy olcsó volt és tiszta, másra nem volt szükségem erre az egy éjszakára.

Surat Thani százezres nagyváros reptérrel és több kikötővel, kereskedelmi központ (főleg gumi- és kókuszdió-szállítmányok indulnak innen) de turisztikailag kevés látnivalót kínál, kezdetnek lesétáltam a folyópartra ahol egészen komoly "élet" fogadott mert valamilyen tömeges tánc (vagy fitness) órát tartottak és egy látványos templomot is láttam kivilágítva aminek a kertjében jó kis közösségi élet volt: itt vacsoráztak a helyi családok és bandáztak a fűben :)

Vacsorázni bementem az éjszakai piacra, ez volt az eddigi legnagyobb és legzsúfoltabb ahol jártam elképesztő ételválasztékkal, szinte fillérekből jól lehet lakni (40-60 BAHT=400-600 forint) kóstoltam a helyi melegszendvics-bundáskenyér "kombót" ami még töltve is volt mindenfélével, és egészen jó grill húsok vannak :D

A bejegyzés trackback címe:

https://zoliazsiaban.blog.hu/api/trackback/id/tr9114444120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása